Bildlänkar · BOM · BOM Bild

Bildlänkar

Här kommer en lista på olika bildlänkar jag gillar och kommer att ta inspiration ifrån inför mitt framtida arbetet med bildundervisning i skolan.

Skapligt Enkelt är en kreativ blogg med idéer som passar stora och små, bra menyer i bloggen där man lätt kan hitta lektionsplaneringar efter ålder, mål ut läroplanen eller verktyg för skapande.

Skolburken är bra inspirationsblogg som har massor av gratismaterial som passar i skolan.

Tobias klassrum är en grymt bra och inspirerande lärarblogg som täcker upp de flesta ämnena, bildämnes delen är super!

Susannes lärarblogg är en välsorterad lärarblogg som är sprängfylld med inspiration och lektionsidéer.

Bildläraren är väldigt fin blogg med massa inspirerande bildskapande, härliga steg-för-steg bilder och många roliga idéer.

Fröken Bild är en otroligt fin blogg med konkreta tips och många bilder som förklarar processer och visar resultat.

Fröken Åsa är en blogg med fin samlingssida för många roliga bildlektioner.

5-minuters-metod är en länk till en sida där det finns 9 st färdiga 5-minutare med ökande svårighetsgrad som passar väldigt bra som uppvärmning eller nedvarvning på ett bildpass. Det finns även 1 blank sida där du kan skapa din egen.

Gör bläckfiskar  är en rolig lektionsplanering jag verkligen gillar och som jag säkerligen kommer att använda mig av. Den har jag hittat på Lektionsbanken som är en hemsida där man kan hitta hela lektions idéer som även är kopplade till Lgr11.

BOM vt 17 pinterest här kommer min och mina kursares härliga bildlektionsplaneringar finnas. In och kolla vettja!

 

Kommentera

